FANDOM

Niesamowity Dwór
Niesamowity dwor lodzkie 1969
Autor Zbigniew Nienacki
Numer wg Warmii 5
Numer wg Pojezierza 3
Poprzednia w serii Pan Samochodzik i Templariusze
Następna w serii Nowe przygody Pana Samochodzika

Niesamowity Dwór - Powieść, w której Pan Samochodzik wyjeżdża do Janówki i rozpoczyna pracę jako kustosz. Jego zadaniem jest zamienić stary dwór zmarłego Joachima Czerskiego w muzeum. Do współpracy ma [[pan Bigos|pana Bigosa] oraz panią Wierzhoń. W międzyczasie rozwikłuje zagadkę. Odkrywa tajną komnatę w dworze, w której znajdują się zabytki masońskie.

"Dyrektor Jan Marczak, zwierzchnik pana Tomasza, zleca mu wyjazd do Janówki, aby zinwentaryzował zbiory antykwariusza Joachima Czerskiego, które po jego śmierci przeszły wraz z tamtejszym dziewiętnastowiecznym dworkiem na własność państwa, a także zorganizował tam muzeum i objął w nim stanowisko kustosza. Usiłując zgłębić tajemnicę dworku pan Tomasz musi zmierzyć się z Waldemarem Baturą, dawnym kolegą ze studiów, handlarzem antyków. Odkrycie, że dwór w Janówce był siedzibą loży masońskiej, której wyposażenie zachowało się w tajnej komnacie pod salą balową, jest dobrym otwarciem działalności muzeum we wspomnianym dworku."
Wydawnictwo Warmia[1]

B950ceaf467ed8b8b20edb140bf1404d

Niesamowity dwór - Wydawnictwo Siedmioróg

"Tym razem Pan Samochodzik po śmierci antykwariusza - właściciela starego dworu - obejmuje tam posadę kierownika i kustosza muzeum. Jako szef dwójki młodych absolwentów historii sztuki musi nie tylko przeprowadzić inwentaryzację, ale też zmierzyć się z tajemniczymi duchami. Czy uda mu się odkryć skrywane przez dwór tajemnice, które zabrał do grobu antykwariusz?"

Wydawnictwo Siedmioróg[2]

Recenzje Edytuj